Una reflexió gòtica sobre la popularitat i marginalitat en l’adolescència

'Ghostgirl', de Tonya Hurley, tracta temes universals com l'amor, la mort, l'amistat, l'acceptació o el sacrifici

 

Patricia Tena. Barcelona

Charlotte Usher és una adolescent que se sent invisible a l’institut. El grup d’animadores la ignora i el noi dels seus somnis, el guapíssim Damen, pràcticament ni tan sols sap que existeix. Charlotte considera que la seva vida és absurda i que no té sentit; és més, està convençuda que ningú la trobaria a faltar si un dia es morís… Fins que un dia s’ennuega amb un osset de goma i té l’oportunitat de comprovar-ho. No obstant això, lluny de preocupar-se perquè ara és un fantasma, la jove aprofita el seu pas per l’Altre Món per guanyar confiança en si mateixa, fer noves amistats i aconseguir el seu principal objectiu: ser popular a l’institut i que Damen s’enamori d’ella.

Tonya Hurley, escriptora i guionista, va obtenir un rotund èxit amb aquesta novel·la que publica ara Estrella Polar en català (amb traducció d’Aïda Garcia Pons) i Suma de Letras en castellà (amb traducció d’Alicia Frieyro). Molts lectors van caure rendits immediatament als encants de Charlotte, potser motivats per una espècie d’identificació personal. I és que el fet que la protagonista estigui morta no és més que una excusa per parlar de la marginació que pateixen molts adolescents en sentir-se invisibles davant els ulls dels seus companys.

La novel·la està protagonitzada per una àmplia galeria de personatges divertits i entranyables, entre els quals es troben Pétula, la nena més popular de l’institut, frívola i egoista; el seu seguici d’admiradores-rivals, les Wendys; Scarlet, germana de Pétula amb aparença gòtica i bons sentiments; i Damen, el guapot de l’institut que acaba demostrant que, a més de somriure Profident, també és intel·ligent i sap prendre decisions coherents.

Tot i que les situacions estan caricaturitzades i portades a l’extrem, Ghostgirl no és una novel·la frívola que parla de l’American Way of Life, sinó que reflexiona sobre els conceptes de popularitat i marginalitat, al mateix temps que tracta temes universals com l’amor, la mort, l’amistat, l’acceptació o el sacrifici. En aquesta ocasió, també mereix una menció especial l’atractiu disseny del llibre, a més de les il·lustracions interiors de Craig Phillip, que segur enlluernaran els lectors amants de l’estètica gòtica i emo.

Categories
Fantàstica/Ciència-ficcióINFANTIL I JUVENILLLIBRESLlibres
Sense comentaris

Deixa una resposta


ALTRES ARTICLES

  • Signatures de Sant Jordi 2018

    Ja tenim aquí el recull de signatures de Sant Jordi. De moment, adjuntem les que ens han arribat. A mesura que s’apropi el 23 d’abril, les anirem actualitzant (amb...
  • Recomanacions Sant Jordi 2018

    Aquí teniu les nostres recomanacions per a aquest Sant Jordi. Com sabeu, només recomanem el que hem llegit i el que ens ha agradat. És una llista totalment personal...
  • Tot Messi Jordi Punti

    Un Messi de llibre!

      Álvaro Muñoz. València / @AlvaroMunyoz Faré aquest comentari com a valencià, deixant de banda la rivalitat i essent conscient del fet que, qui avui en dia encara es...
  • Rebecca Solnit Esperança en la foscor

    Elogi de l’activisme polític

      Júlia Costa. Barcelona / @liujatasco Rebecca Solnit, escriptora nord-americana nascuda l’any 1961, fa en aquest llibre una defensa de l’activisme polític i reivindicatiu del present. En aquest sentit...