Una reflexió gòtica sobre la popularitat i marginalitat en l’adolescència

'Ghostgirl', de Tonya Hurley, tracta temes universals com l'amor, la mort, l'amistat, l'acceptació o el sacrifici

 

Patricia Tena. Barcelona

Charlotte Usher és una adolescent que se sent invisible a l’institut. El grup d’animadores la ignora i el noi dels seus somnis, el guapíssim Damen, pràcticament ni tan sols sap que existeix. Charlotte considera que la seva vida és absurda i que no té sentit; és més, està convençuda que ningú la trobaria a faltar si un dia es morís… Fins que un dia s’ennuega amb un osset de goma i té l’oportunitat de comprovar-ho. No obstant això, lluny de preocupar-se perquè ara és un fantasma, la jove aprofita el seu pas per l’Altre Món per guanyar confiança en si mateixa, fer noves amistats i aconseguir el seu principal objectiu: ser popular a l’institut i que Damen s’enamori d’ella.

Tonya Hurley, escriptora i guionista, va obtenir un rotund èxit amb aquesta novel·la que publica ara Estrella Polar en català (amb traducció d’Aïda Garcia Pons) i Suma de Letras en castellà (amb traducció d’Alicia Frieyro). Molts lectors van caure rendits immediatament als encants de Charlotte, potser motivats per una espècie d’identificació personal. I és que el fet que la protagonista estigui morta no és més que una excusa per parlar de la marginació que pateixen molts adolescents en sentir-se invisibles davant els ulls dels seus companys.

La novel·la està protagonitzada per una àmplia galeria de personatges divertits i entranyables, entre els quals es troben Pétula, la nena més popular de l’institut, frívola i egoista; el seu seguici d’admiradores-rivals, les Wendys; Scarlet, germana de Pétula amb aparença gòtica i bons sentiments; i Damen, el guapot de l’institut que acaba demostrant que, a més de somriure Profident, també és intel·ligent i sap prendre decisions coherents.

Tot i que les situacions estan caricaturitzades i portades a l’extrem, Ghostgirl no és una novel·la frívola que parla de l’American Way of Life, sinó que reflexiona sobre els conceptes de popularitat i marginalitat, al mateix temps que tracta temes universals com l’amor, la mort, l’amistat, l’acceptació o el sacrifici. En aquesta ocasió, també mereix una menció especial l’atractiu disseny del llibre, a més de les il·lustracions interiors de Craig Phillip, que segur enlluernaran els lectors amants de l’estètica gòtica i emo.

Categories
Fantàstica / Ciència-ficcióInfantil / JuvenilLLIBRES
Sense comentaris

Deixa una resposta

ALTRES ARTICLES

  • Vicenç Pages Jorda Exorcismes

    Els relats de Pagès Jordà

      Álvaro Muñoz. València / @AlvaroMunyoz Ignorant com sóc, pensava que aquest llibre nou llibre de Vicenç Pagès Jordà era l’estrena com a autor de relats...
  • Andre Malraux La reina de saba

    L’arriscat viatge de Malraux

      Júlia Costa. Barcelona / @liujatasco André Malraux (París, 1901-Créteil, 1976) va ser un personatge inclassificable i polifacètic, capaç de mitificar-se i reinventar-se a ell mateix....
  • junichiro tanizaki la clau

    El plaer de la degradació

      Manel Haro. Barcelona / @manelhc Succeeix en moltes parelles que a mesura que passen els anys de relació, la rutina acaba afectant la passió, la...
  • En aquell cel brillen estels desconegut stalker red

    Patiments del tercer món

      Álvaro Muñoz. València / @AlvaroMunyoz Al llarg de la història de la literatura hi ha hagut escriptors de renom que han fet servir un pseudònim...